Digitaalse kaksiku mõistet kasutati esmakordselt 2002 aastal NASA tehnoloogi John Vickeris poolt. 4.0 tööstuse ja digitaalse arenguga on selle tehnoloogia kasv olnud kiire ning sellepärast leiab selle omalaadi uue tipptehnolooga erinevatest edetabelitest. Digitaalse teisiku idee on lihtne – viia tänane või tulevikus aset leidev tegevus, protsess või seade arvutikeskkonda toimima ligilähedaselt päriselule. Nii tekib võimalus ennustada tõrkeid, analüüsida erinevaid olukordi ja lahendusi ning vajadusel viia läbi muudatusi paralleselt füüsilise maailamaga.
NASA kasutas digitaalse kaksiku tehnoloogiat, et päästa Apollo 13 mission
Eesti maa-amet on loonud Eestis 3D teisiku, kus on võimalik vaada näiteks hoonete varjude tekkimist.
Efektiivsema tuulepargi arendamisel kasutab General Electric digitaalset kaksikut simuleerimiseks.
Ligi 3.570 ruutkilomeetri suurune linn on oma ülimatäpsusega ehitatud Unreal Engine mängumootorisse, eesmärgiga muuta selle planeerimist targemaks