Idee tehislikust tegelikkusest on tekkinud juba enne 1950-ndaid. Isegi kui esmapilgul on tundund virtuaalreaalsus rohkem mänguasjana ja meelelahutusena, siis tänases ärimaailmas on sellel lisaks eelnevale veel kasutuskohti. Kuigi virtuaalreaalsuse mõista on selge, tasub siiski tähele panna, et ka sellel on mitmeid muid harusid. Olemas on liitreaalsus, millega kuvatakse digitaalsed kujutised pärismaailma; segareaalsus, mis võimaldab nende kujutistega suhelda; ja lõpus on virtuaalreaalsus, mis tähendab täielikult uue virtuaalse keskkonna kasutamist.
Autotootja bränd Volvo arendas innovaatilise virtuaalreaalse lahenduse, et pakkuda inimestele, kellel puudu lähedal Volvo edasimüüja, proovisõidu kogemust.
Osso VR on ettevõtte, mis arendab virtuaalreaalsusel põhinevat kirurgiat õpetavat platvormi.
Vajadusega kodukontori järgi otsustas Ford võtta kasutusse virtuaalreaalsuse, et jätkata uute autode arendustööga.
DHL on otsustanud katsetada liitreaalsust oma ladudes, et kiirendad kaupade leidmist ja liigutamist.